19 mars 2012

Kaffe & ärtpuré.

Tråkmåndag. Måndagar överlag alltså.. Lykke bestämde sig för att vakna kl. 6. Jag försökte få henne att tänka om & åtminstone sova en timme till, som hon brukar, men det gick inte. Så det var bara att kliva upp & slå på kaffebryggaren.

Tröttheten har gjort mig helt omotiverad idag. Har inte varit utanför dörren faktiskt. Solen skiner, men det blåser typ storm. Inte jätteroligt att gå på barnvagnspromenad i storm vill jag lova. Istället har vi varit inne & myst hela dagen (med tanke på hur tidigt jag var valen känns det som att det snart är läggdags..). Vi har busat, myst, fikat på kaffe, mandeltårta & majskrokar.

Gjorde ärtpuré till Lykke förresten. Hon är ju tokig i all mat, men det gick inte. Hon fick typ kväljningar kraken.. Så det fick bli potatis & morot till lunch istället. Jag får väl blanda ut den där ärtpurén med något annat & se om det funkar då.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Det är den där vårsolen som fuckat upp allting. Tintin vaknar klockan 6 varje dag. Och jag med eftersom hon kliver över mig. Imorse kom hon upp iklädd blöja och mössa(???) och ville brottas.

Malin sa...

Haha jag känner igen det där med ärtpurén, thea kräktes när jag försökte ge henne det. Jag förstår dem dock!

Tinalinatiny sa...

Josefine: Ja, det har du rätt i! Blir ganska ljust borta hos Lykke.. Blöja & mössa, skitsnyggt & praktiskt ju! :)

Malin: Jaså, är det så? :) Jag tyckte faktiskt den var riktigt god, men jag är tokig i ärtor.