08 mars 2012

God morgon.

Lykke är lite som en klocka, hon vaknar nästan alltid prick kl. 7.40 på morgonen. Det är rätt lagom. Visst är jag trött, men det är jag när jag vaknar och klockan är tio också. På kvällen somnar hon mellan sju och halv åtta, en rutin vi haft i flera månader nu. Det är så himla skönt att få lite tid på kvällen, bara Jocke & jag. Vi brukar oftast äta efter att hon somnat, men det där får vi kanske ändra lite på sen när Lykke också äter mat.

På tal om mat, så har vi stannat av lite med smakisarna. Hon åt så himla dåligt ett tag, av mjölken alltså. Och vi vill ju gärna hålla igång mjölken ett tag till så då fick vi ta det lite lugnt med gröten helt enkelt. Ingen idé att stressa fram något. Istället ska vi försöka lära henne dricka mjölk med en pipmugg (flaska funkar inte alls, har testat typ fyra olika), så jag ska kunna vara ifrån henne kortare stunder. Dessutom vore det ju himla mysigt för Jocke att bli lite mer delaktig i matningen.

3 kommentarer:

Elin sa...

Hej hej!
Du jag måste maila dig ang en liten sak så du vet att det är jag som är den Elin :)

Äms. sa...

"en rutin som vi har haft i flera månader nu", hur gammal är ongen egentligen?! ;) Tycker iaf Lykke är snäll som sover så bra!

Tinalinatiny sa...

Äms: Haha, men vi har ju haft den rutinen i 2-3 månader ;P Visst är hon snäll, jättesnäll faktiskt. Men snälla är ju alla barn :)