16 mars 2012

En fredagskväll med fina vänner.

Ikväll ska jag lämna Lykke & Jocke för att åka och umgås med vänner. Kommer kännas så himla konstigt.. Trots att hon i stort sett bara sover efter klockan sju på kvällen. Jag är så himla van vid att alltid vara med henne. Nära henne. I synnerhet eftersom hon aldrig tagit flaskan heller. Hon ammar precis innan jag åker vid halv sju och sen äter hon inte förrän tidigast kl.02.

Det ska bli himla skönt att komma hemifrån, umgås med lite vuxna människor. Herregud. Socialt umgänge alltså, så himla viktigt. Men känner jag mig själv rätt kommer jag troligtvis sakna ihjäl mig efter henne..

Nu har hon sovit snart en timme här på förmiddagen. Tror hon sover lite längre och lite bättre på förmiddagen nu när hon får lite gröt till frukost. Den där grötfrukosten är verkligen poppis. Hon kastar i sig gröten och blir vansinnig om jag vill pausa lite mellan skedarna. På kvällen är det inte lika lätt att få i henne någon gröt, hon är oftast väldigt trött & då är det bara tutten som gäller.

Nu kommer snart mamma/mormor, det blir nämligen en kort sväng till Ikea. Kanske kikar vi förbi på jobbet också.

2 kommentarer:

Lisa sa...

LÅter som du har en fin kväll framför dig! Jag ska också ut och umgås med mina vänner ikväll, ruggit kul ska det bli! Jag är också av den fasta åsikten att man måste ha kvar lite av sitt tidigare liv, med vänner och hobbys även när man fått barn.
Ha en trevlig kväll!

Fifi sa...

Hoppas du har en grym kväll!