14 mars 2012

Bortglömd, eller kvarglömd.

Fick ett samtal från Folkbokföringen idag..

Hon: Vi har fått in en flyttanmälan på dig & din sambo.
Jag: Jaa..
Hon: Ni flyttar till ... från & med första april?
Jag: Det stämmer bra.
Hon: Kommer ert barn att flytta med er?
Jag: Eeeehh, jaaa...

Alltså, jag blev helt ställd. Hade inte haft en tanke på att adressändra även för Lykke. Men jag tycker nästan att dom borde utgå från att hon flyttar med oss. Eller nja, det skulle ju kunna vara så att hon ska bo kvar i lägenheten. Dags att skaffa något eget liksom. Hon sa sen att det är ganska vanligt att folk missar att anmäla flytt av sina små barn. Då kändes det lite bättre, det är inte bara vi som glömmer bort vår unge..

3 kommentarer:

äm sa...

Hahahaha! Taskmörtar!

Fifi sa...

Det hade jag nog aldrig tänkt på.

Eve sa...

Haha vilken fråga, förstår att du vart ställd! Jag kom faktiskt ihåg att flytta med Elsa, jag som annars brukar va då virrig!