28 december 2010

Mellandag.

En av flera, men idag har jag varit ledig.  & det var helt otroligt skönt att få sova till lunch, haha. Det har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna med julfirande & en massa jobb.
Julen var fantatiskt fin, med en massa fina & inte minst bra klappar. Vad sägs om "Bodytalk", presskanna från Bodum, Presentkort på Ikea, gjutjärnsgryta, deo från Rosenserien (utan en massa cancerframkallande gift) & handstickade vantar. Jag & vi är mer än nöjda.

Dagarna på jobbet har varit helt fantastiska. Det är otroligt roligt att jobba på mellandagsrean, även om det såklart är jobbigt också med så långa & intensiva dagar. Men det är det helt klart värt! Även om jag skulle önska att vi fick vara lediga på juldagen..

Igår blev det middag med släkten efter jobbet, vi trillade in lite senare när jag kommit hem från jobbet. Idag har jag haft älskade syster Åsa & hennes Christian här på kaffe. Saknar båda mina systrar något enormt nu för tiden. Måste verkligen planera in en Sthlmstripp i början av året.

Annars har vi mest passat på att tvätta här under kvällen. Imorgon vankas det nämligen jobb hela dagen igen, ett sista ryck innan vi tar långledigt över helgen & beger oss mot Sälen. Det ska bli så underbart skönt med ett par dagar ledigt. Utgång kvällen innan nyår, trerätters med Joakims familj på nyårsafton, bubbel & förhoppningsvis några dagar i backen på snöbrädan. Lovely!

Jag har inte riktigt bestämt om jag ska packa med mig datorn eller ej, det är sånt som märks antar jag.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Kaffe var gott! :D Saknar dig med! Klart vi ska planera in en ny systerhelg så snart det bara går.

TinaLinaTiny sa...

Ja, kannan är grym :)
En systerhelg får vi styra upp. Vi får höras av efter nyår & så.
Kramar