02 december 2010

Egentid & hemmapyssel.

Nu har jag fått min dos av egentid för ett tag. Joakim har jobbat över (till 21-22) två kvällar i rad. Det värsta är nästan att laga & äta mat själv, så jädra trist! Men jag har faktiskt varit duktig & lagat ordentlig mat till mig själv båda dagarna. Annars blir det ofta mackor eller skräpmat när jag är ensam. Jag har mest bara varit hemma & pysslat de senaste två dagarna, bortsett från lite matshopping & pakethämtning. Julpyntat, tvättat, bakat muffins & kelat med svanspojkarna. Rätt så mysigt det också. Extra mysigt med all snö utanför, så länge jag slipper ut i kylan vill säga. Jag tycker det är nog kallt inne i lägenheten. Sitter i soffan med storkofta, tofflor & mössa - & jag är nästan lite frusen ändå..

2 kommentarer:

Miss Muffin sa...

Ja jag vet. Det är skittråkigt att laga mat till sig själv. Det känns så deppigt att lägga ner tid då. Lite som Roland i Torsk på Tallin.. :)

TinaLinaTiny sa...

Ja, visst gör det!
Roland, stackars lilla Roland, haha. Torsk på Tallin, det var inte igår. Måste ses snart :)